معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی استان ۱۰۰۰میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

خسارت ۱۰۰۰میلیاردی سیلاب به  کشاورزان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، علی مومن ۲۲ خردادماه و همزمان با هفته جهادکشاورزی خسارت ۱۰۰۰میلیارد ریالی سیل اخیر به کشاورزان در چهار شهرستان گرمسار و آرادان، شاهرود و مهدیشهر خبر داد و اظهار کرد: عمده خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان سمنان در جریان سیل اخیر مربوط به منطقه غربی این استان بوده است.

وی افزود: وقوع سیلاب شدید در مناطق بالادستی غرب استان سمنان در روزهای اخیر که ناشی از فعالیت یک سامانه بارشی بوده است موجب شد زیربخش‌های کشاورزی استان سمنان دچار خسارت شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این خسارت ها به باغات و اراضی کشاورزی شمال غربی استان سمنان وارد شده است عنوان کرد: خسارت وارد شده ناشی از سیلابی بود که از شهرستان فیروزکوه و مناطق بالادستی شمال‌غرب استان سمنان به سوی گرمسار و آرادان سرازیر شد.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرده است گفت:  به اراضی باغی و زراعی بخش کشاورزی در غرب استان سمنان هم خسارت قابل توجهی وارد شده است و میزان خسارات وارد شده بر اثر سیل اخیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علاوه بر گرمسار و آرادان، اراضی کشاورزی و تأسیسات منابع آبی شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر نیز از سیلاب اخیر خسارت دید.
همچنین قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز روز گذشته در ارتباط با خسارت سیل این هفته به بخش کشاورزی گفت: عمده خسارت های ناشی از این سیل در باغ ها و مزارع زراعی بوده و زیرساخت های این بخش آسیب جدی ندیدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سیل اخیر بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرد که عمده این خسارت در غرب استان  و به ویژه در شهرستان آرادان بوده است.
وی عدم رعایت قوانین مربوط به حریم رودخانه‌ها را عامل اصلی خسارت ها برشمرد و گفت: متاسفانه این مشکل در کشور و استان وجود دارد. کشت و احداث باغ در حریم رودخانه ها در مواقع سیل باعث آسیب می شود.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.